Käyttöehdot

COSMO.FI-VERKKOKAUPAN KÄYTTÖEHDOT

YLEISTÄ
Nämä sopimusehdot koskevat Cosmo verkkokauppaa, jonka toiminnasta vastaa Premium-aesthetic Oy, Solvikinkatu 17, 00990 Helsinki, Y-tunnus: 2926366-4.
Käyttämällä Cosmo-verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Cosmo ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa saattaa esiintyä katkoja esim. laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. Cosmo ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Cosmolla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä. Cosmo ei vastaa siitä, jos antamasi tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.
Henkilötietosi tallennetaan Cosmon ylläpitämään asiakasrekisteriin. Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja käytöstä voit lukea Cosmon asiakastietojen tietosuojaselosteesta sekä tietoturvasivulta. 

COSMO-VERKKOKAUPAN IMMATERIAALIOIKEUDET
Verkkokaupan sisältö (mukaan lukien kuvat, tekstit, tuotetiedot, tekstit, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot) on Cosmon ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
 
TURVALLINEN OSTAMINEN JA KÄVIJÄSEURANTA VERKKOKAUPASSA
SSL Certificate: Haluamme, että verkkokaupasta ostaminen on mahdollisimman turvallista. Verkkokaupassa kerättävät asiakastiedot siirtyvät Cosmon käyttöön suojatussa verkkoyhteydessä (SSL-salaus). Sertifikaatti on DigiCertin myöntämä todistus siitä, että kyseessä on luotettava sivusto, joka huolehtii asiakkaan ja verkkopalvelun välisen tiedonsiirron salaamisesta.
 
EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Cosmon verkkokaupassa käytetään evästeitä (myös ns. cookie). Eväste on pieni verkkokauppa-asioinnin yhteydessä internet-selaimeen tallennettava tekstitiedosto, joka mahdollistaa verkkokaupan sivuilla vierailevien kävijöiden seurannan.

Evästeiden käyttö helpottaa yleisesti verkkokauppa. Tämän lisäksi evästeiden käyttö mahdollistaa erilaisen yhdistelmätiedon laatimisen verkkokaupan asiakkaista.
Evästeiden avulla kerättävä tieto on anonyymiä, mutta tietoa on mahdollista liittää käyttäjältä saatuihin henkilötietoihin ja käyttää kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Kohdennettu mainonta tarkoittaa esimerkiksi, että saatat nähdä äskettäin Cosmon verkkokaupassa katselemiasi tuotteita tai niihin liittyviä muita tuotteita mainoksissa myös muilla verkkosivustoilla.

Evästeiden käyttö on turvallista, ja ne eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Evästeiden käytön voi niin halutessaan kytkeä pois internet-selaimen asetuksista. Evästeiden poiskytkeminen saattaa kuitenkin vaikuttaa verkkokaupan asianmukaiseen toimintaan. Suosittelemme aina evästeiden käyttöä cosmo.fi-verkkokaupassa parhaan verkkokauppaelämyksen vuoksi.

Cosmo.fi-sivusto hyödyntää Google Analyticsia, joka on Google Inc:n analysointityökalu. Google Analytics käyttää tekstitiedoston muodossa olevia evästeitä parantaakseen Cosmo.fi-sivuston käytön analysointia. Google lähettää ja tallentaa evästeillä tuotettua tietoa verkkosivuston käytöstäsi, mukaan lukien IP-osoitteesi, palvelimilleen eri maihin. Tietoja saatetaan käsitellä eri maassa, kuin missä itse asut. Tietoja käytetään käyttäjän asioinnin analysoimiseen, raporttien laatimiseen sivustolla tapahtuneista aktiviteeteista, sekä sellaisten palvelujen tarjoamiseen, jotka liittyvät sivuston ja internetin käyttöön.
Google voi myös välittää tietoja kolmansille osapuolille, jos lainsäädäntö edellyttää sitä tai jos kolmas osapuoli käsittelee tietoja Googlen puolesta. IP-osoitettasi ei yhdistetä muihin tietoihin, joita Googlella voi olla sinusta. Voit kieltäytyä evästeiden käytöstä estämällä niiden käytön selainasetuksissasi. Huomioi, että osa sivujen ominaisuuksista ei välttämättä toimi, jos evästeet on estetty.
Käyttämällä tätä verkkosivua hyväksyt, että Google käsittelee tietojasi tällä sivulla esitetyllä tavalla ja Googlen tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
 
VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN
Voit tilata tuotteita ilman rekisteröitymistä. Sinun tulee antaa tilauksen yhteydessä vähintään kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

Voit tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätöksen 14 päivän aikana (kuluttajansuojalain tarkoittama peruuttamisoikeus). Sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi kosmetiikkatuotteet. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamaton ja myyntikuntoinen. Alkuperäisessä myyntipakkauksessa ei saa olla vaurioita ja sen tulee olla siisti.
Hyväksyt tilauksen painamalla Jatka-painiketta tilausvaiheessa Lähetys ja toimitus. Tämän jälkeen tilausta ei voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä Cosmon asiakaspalveluun.
Lähetämme sinulle tilauksesta sähköisen tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Tilauksen vastaanottokuittaus on hyvä säilyttää mahdollista myöhempää tarvetta varten.
  
MAKSAMINEN
Hyväksyttyjä maksutapoja Cosmon verkkokaupassa ovat verkkomaksu, maksukortti ja lasku. Maksuvälineenä käyvät maksukortit ovat MasterCard, MasterCard, Visa, VisaElectron, American Express ja MobilePay. Laskulla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista.
Laskulla maksaessasi hyväksyt Jouston ja Collectorin yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdot, vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot, sekä vahvistat lukeneesi Collectorin henkilötietojen käsittelystä.
 
ETU- JA ALENNUSKOODIT
Etu- ja alennuskoodit ja -kupongit (jäljempänä ”etukoodit”) ovat kertakäyttöisiä. Etukoodi ei ole voimassa enää uuden tilauksen yhteydessä, vaikka alkuperäinen tilaus peruutettaisiin tai siitä palautettaisiin tuotteita. Etukoodeja ei voi yhdistää, ja yhtä tilausta kohden voi lunastaa vain yhden etukoodin. Etukoodeihin voi liittyä erilaisia rajoituksia, kuten voimassaolon rajoituksia tai niiden soveltumista vain tiettyihin tuotteisiin tai tuotealueisiin. Voit lunastaa etukoodin vain ennen tilauksen lähettämistä; etukoodia ei hyvitetä tilauksesta jälkikäteen.
 
TILAUSRAJOITUKSET
Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla.
 
OIKEUS EVÄTÄ TILAUS
Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, Cosmo on sinuun yhteydessä. Tarvittaessa Cosmolla on oikeus perua kauppa. Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan.
Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Coismolla oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. Cosmo on sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa. Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.
 
TOIMITUSTAVAT JA -KULUT
Tilatut tuotteet toimitetaan valitsemaasi toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksena ilmoitettuun osoitteeseen. Toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä.
 
TUOTTEEN TOIMITTAMINEN
Tilauksen lähettämisen jälkeen tilaus siirtyy käsiteltäväksi logistiikkakeskukseemme. Kun tuotetta löytyy varastosta, on arvioitu toimitusaika 1–3 arkipäivää. Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme tuotteen jälkitoimituksena. 
 
PALAUTUS
Cosmolle on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätös.
Ilmoitus palautuksesta eli peruuttamisoikeuden käyttämisestä on tehtävä Cosmolle 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Palautathan tuotteen viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli palautat tuotteet 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta, ei erillistä ilmoitusta peruttamisoikeuden käyttämisestä tarvita.
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, tee palautus alla olevien ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus osoitteessa cosmo.fi.
Noudata näitä ohjeita tuotteen palautuksen yhteydessä:
  • Palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta tulee käsitellä huolellisesti.
  • Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle. Vastaat myös tällöin palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista.
  • Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit.
  • Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi sinetöitynä toimitettua, avattua hygieniatuotetta ei voi palauttaa.
  • Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia
  • Täytä palautettavasta tuotteesta palautusilmoitus. Voit käyttää joko Cosmon omaa palautusilmoitusta tai EU:n kuluttajaoikeusdirektiivin mukaista peruuttamislomaketta. Palautusilmoitus liitetään palautettavan tuotteen mukaan pakettiin.
  • Mikäli olet vastaanottanut viallisen tai väärän tuotteen, palauta se näiden ohjeiden mukaisesti. Kirjoita palautusilmoituksen Lisätietoja-sarakkeeseen, miten vika tuotteessa ilmenee ja haluatko ehjän/oikean tuotteen tilalle. Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, Cosmo vastaa uuden vastaavan tuotteen lähetyskuluista.
  • Palautuksen voi tehdä postitse.
 
PALAUTUSOSOITE
Palautusosoite: Cosmo verkkokauppa, Premium-aesthetic Oy, Solvikinkatu 17, 00990 Helsinki.
Palautuksesta ei tarvitse ilmoittaa Cosmolle etukäteen. Suosittelemme, että pyydät tositteen palautuslähetyksestä.
Jos palautat hajuvesiä, hiuslakkaa, kynsilakkaa tai puhdistusaineita, palautuksessa tulisi käyttää alkuperäistä kuljetuspakkausta, jossa on kuljetukseen vaadittavat varoitusmerkinnät. Mikäli alkuperäistä kuljetuspakkausta ei ole, otathan yhteyttä Cosmon asiakaspalveluun, joka antaa ohjeet asianmukaisesta pakkaamisesta ja tarvittavista merkinnöistä.
  
MAKSUSUORITUKSEN PALAUTTAMINEN
Cosmo palauttaa maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa palautus-/peruuttamisilmoituksen saatuaan edellyttäen, että palautus on vastaanotettu, tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme myös tilauksen toimitusmaksun. Maksukorttiveloitukset palautamme samalle kortille, jolla maksu on suoritettu. Mikäli olet maksanut tilauksen verkkopankissa ja palautat tuotteita, laitathan tilinumerosi palautuslomakkeeseen maksunpalautusta varten.
Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja haluat palauttaa osan tuotteista, voit vähentää palautettavien tuotteiden hinnan lähetystä koskevan laskun loppusummasta. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista, sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut.
Mikäli palautat koko lähetyksen, voit hävittää tilaukseen liittyvän laskun huomioiden kuitenkin, että sinun tulee maksaa mahdollinen toimitusmaksu.
Jos olet valinnut erämaksun ja palautat osan saamistasi tuotteista, maksa saamasi lasku normaalisti. Palautuksen suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelman viimeisiltä eriltä.
 
ASIAKASVIESTINTÄ
Cosmo lähettää rekisteröityneille asiakkailleen sekä markkinointiviestejä että asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Sähköistä suoramarkkinointia lähetetään vain asiakkaille, jotka ovat sen etukäteen nimenomaisesti hyväksyneet. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen Cosmo-verkkokaupasta. Asiakaspalveluun ja tilauksiin liittyviä sähköisiä viestejä lähetetään myös siinä tapauksessa, että et ole erikseen sallinut sähköistä suoramarkkinointia. Hyväksymällä verkkokaupan sopimusehdot ja tilaamalla verkkokaupasta hyväksyt asiakaspalveluviestien lähettämisen.
Voit ilmoittaa markkinointilupiin liittyvistä muutospyynnöistäsi olemalla yhteydessä Cosmon asiakaspalveluun.
 
MUUT EHDOT
Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Cosmon välillä sovelletaan Suomen lakia.
 
ERIMIELISYYSTILANTEET
Cosmo vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Cosmon sähköpostiosoitteesta, joka on info@cosmo.fi.

SELVÄT HINTAVIRHEET
Cosmo pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi pilkku virhe, tai sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
 
YLIVOIMAINEN ESTE
Cosmo ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä Cosmolla että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.


Share by: